حق مسلم "اونا"!!!

یه قبیله ای تو تایلند هست به اسم قبیله ی گردن دراز ها ...تو این قبیله از ۵ سالگی به بعد هر سال یه حلقه به گردن دخترانشون میندازن ... این قضیه از نظر من نه تنها زیبایی نداره خیلی هم غیر انسانیه - خوب رییس قبیله اشاره میکنه کی نظر تو رو خواست- ، البته این حالت الان برای اون قبیله حالت توریستی و منبع درآمد داره که زشتی ماجرا رو به نظرم بدتر میکنه...

 یه بعد غم انگیز ماجرا اینه که این زن های طفلکی نمیتونن سنشون رو پنهان کنن ، لازم هم نیست از خودشون سنشونو بپرسی کافیه حلقه ها رو بشمری.مخفی کردن سن حق مسلم ما زن هاست... این که یه زنو از حقش منع کنی خیلی غیر انسانیه و یه جورایی پایمال کردن حق و حقوق اون زن بیچاره ست  !




نظرات 8 + ارسال نظر
banooye bahar شنبه 29 آبان 1395 ساعت 15:07 http://khaterateman95.blogsky.com

هههه اونا دیگه عادت دارن صبای مهربون:)))

آره ادم به جهنمم عادت میکنه حتی

لادن چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 23:54

نه من اصلا علاقه ای ب اخبار ندارم جز حبر بد ک چیزی نداره

بهت توصیه میکنم ک شما هم کمتر نگاه کنی چون انرژی منفی زیادی داره


+من مث اسفنجم انرژی بد یا خوب خیلی زود منو تحت تاثیر قرار میده متاسفانه : /

کافیه یه چیز ناراحت کننده بخونم یا بشنوم یا ببینم دیگه کل روز تو هپروتم

آره دقیقا ...همش خبر بده...جنگ و خونریزی و خشونت

HUMAN چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 21:59

من شنیدم یه قبیله هم تو افریقا همین طوره با این تفاوت که اگه به دلایلی زن محکوم به مرگ شه ....
با باز کردن حلقه ها گردن زن میشکنه و زن می میره

وحشی ان به خدا

خان دایی چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 14:40 http://www.khan-dayiii.blogfa.com

چه قدر صبا مهربونه

که غصه دخترهای قبیله های تایلند رو میخوره



دایی ختنه دخترها توی همین ایران هم تا چند سال پیش داشتیم

چه کار کنم مهربونی تو خونمه تو پی و استخونمه
الکی مثلا

ladan سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 20:28

akhe chi daran ke ounam khatne konan?????????????????

vaghean?nemidunestam dar in had araba injurian

معلومه اخبارم گوش نمیدی لادن
اگه کتاب "گل صحرا " رو پیدا کردی بخون داستان زندگی مدل معروفی به اسم" واریس دوری " اون خودش قربانی این رسم تو افریقاست و بعدها که میره و معروف میشه میجنگه بر علیه این رسم

ladan سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 19:50

vaaaaaaaaaaaaaay che mozakhraf
akhe in dg che rasmie : /

age bejash beheshun garden band tala midadan behtar bood manam miraftam oun ja

بیشعورن دیگه
آدم یاد برده میفته میبینه تشون
مثل یه جاهایی از دنیا مثل آفریقا که زن ها رو ختنه میکنن
یا مثل عربستان که تازگی ها زن ها براشون در درجه ی حیوانات قرار گرفتن قبل از این از حیوون هم کم تر بودن طبق قانونشون

آبگینه سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 19:06 http://abginehman.blogfa.com

خیلی سخته. اه اصلا چطور میرن حموم و گردنشونو میشورن!
الحمدالله دیگه این چیزارو اینجا نداریم
اینقد به سن حساس نباش. من که سی رو رد کردم دیگه بیخیال شدم

بیچارن
دیگه هم نمیتونن بازشون کنن اگه حلقه ها رو باز کنن گردنشون به خاطر ضعف عصلات میفته

Elham سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 11:22 http://elhamabar20476.blogsky.com/

فکر کنم من یه جا خونده بودم که این خانم ها تا زمان ازدواج این حقله ها رو میندازن و اینکه طولش بیشتر از یه مقدار مثل30 سانت بود فکر کنم نمیشه به این حد که برسه دیگه حلقه اضافه نمیشه، صبا شاد شدم با پستت دغدغه بزرگیه این سن واسه ما خانم ها خدا رو شکر تو اون روستا تایلند متولد نشدیم

اره شوخی کردم چون طبیعتا بیشتر از یه تعدادی نمیشه حلقه بندازن مگه گردنشون چقدر کش میاد
به نطرم خیلی بیچاره ن، فکر کن دور گردنت یه عالمه حلقه بندازن تحمل وزنشون چقدر سخته!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.